سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانش که به گمراهیت می انجامد . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----93982---
بازدید امروز: ----9-----
بازدید دیروز: ----10-----
یاس سفید

 

نویسنده: مرضیه
سه شنبه 85/1/1 ساعت 4:45 عصر

این بار بهاری ترین چکه های بارانی احساسم را با لهجه ی پروانه صفت های این دیار ، به آسمان نیلوفری دلهای زلال هدیه میکنم :

صدای پای بهار را در همین نزدیکی احساس میکنم . بهار همیشه برای من تداعی سخاوت آسمان ، تبسم گلها ، برآشفتگی خواب کوهساران ، هیاهوی بال پرندگان مهاجر ، رویش ، شکفتن و زیبائی بوده است . لحظه ای درنگ میکنم و به مرور قافله شتابناک عمرم ، به جویباری که بی وقفه از کنارم می گذرد و به دریای میلیونها روز و سال و قرن رفته می پیوندد ، می اندیشم .

هی ...!! پشت سرت را نگاه کن ! در سالی که گذشت چند تا دل را شکستی ؟! چند دل بدست آوردی ؟! اشک چند چشم را در آوردی ؟! بر روی چند لب ، لبخند نشاندی ؟! چند تا روح را آزردی ؟! چند روح را به پرواز در آوردی ؟! در چند وجود ، بوته ی محبت کاشتی ؟! ریشه ی کینه ی چند قلب را بارور کردی ؟! کدام نابسامانی را سامان دادی ؟! چه زخمهائی را التیام بخشیدی ؟! کدام بیچاره را چاره نمودی ؟! کدام روح آشفته را آرامش بخشیدی ؟! ..... یادت هست ؟؟؟!!!

اکنون در این فصل پرسشهای بزرگ ، موقع نگاه کردن به شگفتی ها و زیبائی ها و ترنم چشمه و باران  ، از خود می پرسم : ‹‹ آیا تو هم به سمت شکفتن کوچیده ای ؟؟ در زیبائی روح خود کوشیده ای ؟؟ ببینم آیا در تو نیز ترنمی تازه ، زمزمه ای نو و هیاهوئی بدیع آغاز شده است ؟ ››

این روزها می خواهم به ‹‹ زیستن ›› بیندیشم و دمی در پی ‹‹ راستی ›› و ‹‹ اعتدال در سخن و عمل ›› باشم میدانم که در این فصل پرواز ، اگر بهارانه نشوم ، چیزی از بهار را ادراک نخواهم کرد .

برای نو شدن ، میلادی دوباره یافتن ، به هرچه در اطراف توست، دوباره نگاه کن. به هر بینشی که تا به امروز صید کرده ای،به هر پنداری که سخت و نفوذ ناپذیر به آن چسبیده ای ، به آن که دوستت دارد ، به آن که دوستش داری ، به راهی که در آن گام برمی داری، دوباره نگاه کن.

حالا که روحم به اهتزاز در آمده و قلبم در بیکران سبز در پرواز است ، و زمان ، زمان زبان گشودن است و آواز ، ساز درونم را کوک میکنم تا زیباترین آهنگ را بنوازد .

سه تار دلم را میلرزانم تا از آن موسیقی دلنشین عشق برخیزد . حالا دیگر بر شاخه های خشکیده وجودم  ، لبخند جوانه های تازه امید را می بینم . در این روزهای تقلب قلبها و احوال ، قلبم را از دست های نامحرم پس می گیرم و به حریم دوست می آورم . پرواز را تمرین میکنم و حالم را از اسارت بی حالی و رخوت بیرون میکشم و به نشاط می رسانم . میدانم که در این روزها اگر سراغ قلبم را نگیرم ، با بهار محرم نخواهم شد .

چه لطیف و شگفت و نکته آموز است دعای آغازین سال و نخستین خواسته ها یم در آستانه بهار !

یا مقلب القلوب والابصار ، یا مدبر اللیل والنهار ، یا محول الحول والاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

دست به دامن آسمان می شوم و از او میخواهم که مرا با دست محبتی که بر سر قلب و روحم می کشد ، بنوازد . میخواهم شیوه باغبانی کشتزار لحظه هایم را از او بیاموزم تا امسال را به داس بیهودگی نسپارم ودر هجوم ملخهای غفلت و گیاهان هرز هواپرستی ، باغ وجودم را آفت زده و پژمرده نبینم .

از بهار آفرین و کاروان سالار قافله لیل و نهار میخواهم ، چنانم کند که روز و شبهای سال را به خورشید ایمان و ستارگان عمل صالح روشن کنم .خدای من ! به من توانی بخش که آوندهای وجودم قطره قطره خلوص و جرعه جرعه صداقت باشد و شکفتن و بالندگی را تجربه کند .

دوباره قصد کن این بار برای کودک شدن. معصوم و خالی از هوای نفس شدن. کودکی که میداند همه چیز با او در صلح است و همگان او را می پذیرند و کسی همواره مراقب اوست. کسی که او را می شناسد،نشا نه هایش را می داند و از جنس اوست

میدانم که معبود من ، مرا روحی شفاف و زلال عطا خواهد کرد و مرا به سرزندگی و شور عاشقانه رهنمون خواهد کرد .

هنگام تحویل سال ، به ندای درونت دل بسپار.همه هستی به دور تو می چرخد همه چیز برای والایی و سروری تو آفریده شده ، تو شایسته جانشینی او هستی!

آه ای خالق متعال

                   پروردگار هستی

قلبم را باعشق وسپاس  به پاس شادی امروز پُرمیکنم

امروزدعامیکنم

که بابرخورداری از انرژی ربّانی ازخواب  برخیزم

امروز دعا میکنم که دهنده وگیرنده عشق باشم

امروزدعا میکنم که دهنده وگیرنده خنده باشم

امروز دعامیکنم که دهنده وگیرنده نورباشم

آه ای خالق بی همتا ای هستی بخش عالم

به من کمک کن تاقلبم راهرچه بیشتر به یمن شادی امروز  لبریز از عشق وسپاس کنم

آمّین.

                                         ****************************

با ارزوی بهترینها برای همه ی دوستای عزیزم....امیدوارم بهترین سال زندگیتون رو تجربه کنین... یادتون باشه همرو دعا کنید....آخرشم اگه حسش بود واسه  دل کوچیک یاس سفید دعا کنین....شاد باشین

 

***** عیدتون مبارک *****

 

http://www.yazgulu.com/Guller/126.swf

 


    نظرات دیگران ( )
<      1   2      

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • خداحافظ.
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  • آوای آشنا

  •